torsdag den 25. april 2019

Læringsteoretisk problemstilling

Casen består i elevers modvilje til, at bruge cnc overfræser, som en naturlig del af hverdagen.
Hvordan kan jeg som underviser
understøtte den enkelte elev, således det bliver en naturligt til at anvende
overfræseren.

Jeg har oplevet at mine elever viger uden om cnc teknologi, de ser maskinen som et uovervindeligt monster der bare er for de få.

Jeg vil gerne undersøge hvorfor mine
elever har denne modstand.
I den forbindelse har jeg tænkt mig at bruge Illeris`s lærings trekant
Hvorfor vil jeg bruge tid på det?
Fordi jeg gerne vil bevisliggøre for
den enkelte elev, at deres opfattelse af
den klassiske møbelsnedker er død.


Jeg vil prøve at gøre tilgangen til
maskinen lettere for den enkelte elev

Jeg har tænkt mig at lave en kort intro
som en video der kan tilgås via qr kode
Slut produktet skulle gerne udmønte sig i
at den enkelte elev, vil bruge cnc maskinen
startes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar