mandag den 29. april 2019

Samspil og tilegnelsprocesser

Illeris:

Læring finder sted når der er et samspil mellem eleven ( individet) og omverden (læreren)

(Her kan vi være mere eller mindre opmærksomme på det)

Den anden påvirkning sker i individet således at man via individuel bearbejdning og tilegnelse som sker som produkt af samspil


                                                     Læringens fundamentale processer:



Indhold --------------------------------------------------------------------------------------------------- Drivkraft
Det der skal læres                                     Individuel tilegnelse                                            Motivation
                     





Samspil
Elev-Elev
Lære- Elev





                                                                     Omverden

For at der kan læres noget må der være en drivkraft ( motivation) her ligger den psykiske energi som både kan være motiverende og demotiverende.


Det er lærerens opgave at få eleven til at få eleven interesseret i den teknologi der fører til varigt job.
Her kan Kolb`s læringscirkel være en måde at se tingene på.
Konkrete eksempler fra min baggrundsviden Bla.Bla.
Så hvis eleven aldrig har arbejdet med evt. Cnc teknologi er man som lærer nødt til at vise hvor praktisk og smart maskinen er, og hvor meget hjælp maskinen giver den enkelte. Alt foregår via konkrete eksempler.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar